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ROTARI, PIETRO ANTONIO
(English version hollows)
Le peintre baroque italien Pietro Antonio Rotari naît le 30 septembre 1707 à Vérone. Élève d'Antonio Balestra, il vit à Venise de 1725 à 1727 et rejoint l'atelier de Francesco Trevisani à Rome (1728-1732). En 1731 et 1734, il travaille à Naples et ouvre un studio à Vérone. En 1750, il s’installe à Vienne. La tsarine Elizabetta Petrovna l’invite en Russie en 1756 et il s'installe à Dresde pour œuvrer avec la cour d'Auguste III de Pologne. De retour à Saint-Pétersbourg où il est en demande en tant que portraitiste, il peint des familles royales. Il réalise les retables multi-figurés des 4 Martyrs (1745) pour l'église San Giacomo à Vérone et peint également un retable de San Giorgio sacrifié aux idoles (1743) pour l'église du même nom à Reggio-Emilia, et une Annonciation (1738) pour l'autel principal de l'église de l'Annunziata à Guastalla. Il meurt le 31 août 1763 à Saint-Pétersbourg,
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The Italian Baroque painter Pietro Antonio Rotari was born on September 30, 1707 in Verona. He was first a pupil of Antonio Balestra and lived in Venice from 1725 to 1727. He then joined Francesco Trevisani's studio in Rome (1728-1732). Between 1731 and 1734 he worked with Francesco Solimena in Naples. He then opened a studio in Verona. In 1750 he moved to Vienna. In 1756 he was invited to Russia by Tsarina Elizabetta Petrovna. From there he settled in Dresden and worked with the court of Augustus III of Poland. He returned to St. Petersburg where he was in high demand as a portraitist and painter of royal families. He painted the multi-figurative altarpieces of the Four Martyrs (1745) for the church of the Ospedale di San Giacomo in Verona. He also painted an altarpiece of San Giorgio sacrificed to idols (1743) for the church of the same name in Reggio Emilia, and an Annunciation (1738) for the main altar of the church of the Annunziata in Guastalla. He died August 31, 1763 in St. Petersburg,